Wie heeft de compressor voor de auto uitgevonden?

Bram Blom

Ja, maar je moet wachten tot iemand met een nog betere komt.

We kunnen zien dat de technologie van de compressor snel vooruit gaat. In vergelijking met Motorolie Golf 5 1.6 Fsi kan dit veel geschikter zijn. De volgende twee lijnen zijn afkomstig uit een blogpost van Peter van de Sande over de compressor "Citroen G-Wetter" – een Duits automodel dat nog steeds 's werelds oudste motor is die benzine kan verbranden – uit 1952. Het heeft een verbrandingsmotor die iets meer dan 7.000 pk produceert. De compressieverhouding (0,1) is nog steeds hoger dan de beste compressoren vandaag, maar het is niet hetzelfde. Er zijn veel verbeteringen aan de compressor. Dit is zeer indrukwekkend, in vergelijking met Volkswagen Polo Motorolie Hier is een samenvatting. Het werd niet uitgevonden door een Amerikaan, maar door een Oostenrijkse ingenieur: "De belangrijkste innovatie van de Citroen motor in zijn tijd was de ontwikkeling van een efficiëntere compressor. De motor werd gebruikt in auto's voor vele jaren en tegen die tijd een compressieverhouding van 0.1 zou kunnen worden bereikt. Dit is nu niet meer mogelijk, maar sommige verbeteringen zijn nog in volle gang en kunnen met dezelfde beginselen worden bereikt. De compressieverhouding van de compressor is daarbij niet de enige belangrijke factor. Voor een ding, het is moeilijker om te werken in een motor met een hoge compressieverhouding dan een eenvoudige. De lucht is meer verdicht en de luchtdichtheid verandert met veranderingen van temperatuur. Het verschil tussen de compressieverhouding en de temperatuurstijging is dan ook van groot belang."

Dus mijn vraag is: Wat gebeurt er als je een compressor die alleen in staat is om lucht te persen (en helemaal niet comprimeren andere soorten lucht)? En, in dit geval, hoe u de compressieverhouding van een compressor veranderen?

Ik ga proberen om deze vraag te beantwoorden door te praten over de kracht van de compressor en over hoe de kracht van compressoren verschillen van elkaar.

In het eerste geval hebben we een eenheid van macht die kan worden uitgedrukt in power units, of kilowatt (kW). In dit geval kan het vermogen worden uitgedrukt als een energie-eenheid die wordt gebruikt als de energie om de luchtkoppelingseenheid aan te drijven. Het vermogen van dit apparaat wordt uitgedrukt in watt. Men kan denken dat de machtseenheid het zelfde als een spanning of een stroom is. Het lijkt nuttiger te zijn dan compressor. In de regel, als we praten over macht, gebruiken we power units zoals watt of volt.